torsdag, augusti 03, 2006

He's got the best taste in music

I gårdagens avsnitt av Scrubs (100:e reprisomgången?) spelades New Slang med The Shins när JD filosoferade över dagen som gått. Samma låt är det som Sam (Natalie Portman) har i sina lurar när hon och Zach Braffs rollfigur träffas första gången i Garden State; "it'll change your life, I promise you."

Eftersom jag vet att Zach Braff är ganska inblandad i produktionen av Scrubs och att han gjorde i princip allt när det gäller Garden State drar jag nu slutsatsen att Zach älskar den låten. Vilken sjuk tillfredsställelse det måste vara att göra en film eller ett tv-program och använda de där låtarna som betyder mest för en.

New Slang har inte förändrat mitt liv (än), men efter att ha lyssnat på den ett antal gånger igår och idag kan jag i alla fall säga att jag tycker mycket, mycket om den.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Sant. Jag skrev också ett blogginlägg om den låten en gång, http://jazzkatt.blogspot.com/2006/04/itll-change-your-life-i-swear.html. Den låten är helt fantastisk.

På tal om Zach så finns det ju en liten film på hans hemsida om hur han har satt ihop soundtracket till The Last Kiss. Trailern till den filmen lovar f ö mer än mycket. Kommer nog bli kanon. Can't wait to see it.

Ms Johansson sa...

jag har försökt se det där klippet, men min uppkoppling gjorde att det hackade ganska mycket. filmen blir säkert jättefin - mitt enda invändande är ju att o.c.-summer är med!