torsdag, augusti 10, 2006

V och Evey

Jag har precis sett V For Vendetta för första gången.















Jag tycker att den var helt fantastisk. Så stiligt gjord, som en blandning av en saga och en dyster framtidsskildring. Jag blev extra glad av att få se Stephen Fry spela den dandy han nog på många sätt är i verkligheten också. Han är en av mina hjältar i det verkliga livet och han var det i filmen också. Annars är ju V min favorithjälte just nu, känns det som. Han slåss lika snyggt som Neo, han reciterar Shakespeare och han har ett sorgligt förflutet och en sargad själ. Klart jag faller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min älskling.

Jag tycker att det är något trösterikt i att du vaknade upp och sa att de måste ringt ditt nödnummer... din själ var i en annan värld... den lurade alla och stack iväg på uppdrag någon annan stans.

Jag är oerhört svag för när jag kan känna att jag lurat världen... min favorit är att somna uppochner i sängen (jag ser inte tv:n när jag ligger vanligt), då känner jag "Haha, nu lurade jag er allt". Jag tycker att det är sådan feeling på att svara att nu har du ringt mitt nödnummer också...

Jag hoppas att du svarar det nästa gång jag ringer...

Världens största puss/ s

Ms Johansson sa...

haha! jag har funderat mycket på det där...just att jag skulle ha inte bara ett, utan TVÅ, nödnummer. du har verkligen rätt i att jag var i en annan värld...puss