lördag, augusti 05, 2006

Firande

Min vän B fyller 25 år idag och vi firar i dagarna två. (Fastän jag, givetvis, fortfarande är tre år äldre än henne känns vi mer jämngamla nu. 25 är en magisk gräns.) Igår var vi på KB och tittade på Otur och Firefox AK. Ingen av akterna gjorde mig speciellt upphetsad; Otur gjorde mig till och med lite irriterad. Hon hade två tjejer bakom sig som dansade med speglar i händerna. Jag vet inte varför.

Sedan körde Magnus Bjerkert (från David and the Citizens och Adrian recordings) igång dansgolvet med lite Phoenix, Embassy, Postal Service, New Order, Fleetwood Mac (yay!) och annat fint och då kändes det så mycket bättre. Sedan blev det plötsligt sommaren 2003, när han spelade Big Sur med The Thrills. Sommaren 2003 var på många sätt en av de bästa somrarna. Jag och B var stammisar på hans dåvarande klubb Rimini. Vi hade båda haft en ganska jobbig vår och en slö start på sommaren. Det dansade vi bort på Rimini, bland annat till lyckopillret Big Sur. Det kändes nästan konstigt att höra den igen nu, på samma dansgolv, med samma dj, tre år senare. Jag vet inte ännu hur den här sommaren står sig i jämförelse med andra somrar. Vissa dagar har varit himmelska, solen har varit fantastisk, men mycket av tiden har jag bara varit ängslig och orolig. Upp, ner, upp, ner, helt enkelt.

Idag mötte vi födelsedagsfoxen ute vid havet. Vi åt "frukost", vilade, pratade och doppade fötterna. Det var vilsamt, varmt och skönt.

















G, B och D äter frukost på solstolar. Glassa kallas det.


















Vi doppar fötterna i det ljuvligt svala havet.

















B är fin i brunt och vitt, jag har solglasögonen på sned och någons mage ville vara med på bild.


Ikväll ska vi på det igen. Det blir nog pop på Retro.

3 kommentarer:

B sa...

tusen tack för en underbar födelsedag, den bästa någonsin! angry girls rule! puss

Josefine sa...

den sista bilden är så tilltalande!

Ms Johansson sa...

tack själv, beebs, du var på strålande humör!

och tack josefine också!