söndag, augusti 27, 2006

Bra vibrationer

Igår kväll traskade jag och J bort till Volym och parkerade oss vid det enda lediga bordet som råkade befinna sig precis nedanför dj-båset. Musiken var fantastisk hela kvällen och det var trevligt att sitta där och prata och lyssna. Efter ett tag kom en av dj-killarna fram till oss och undrade om vi hade trevligt. Jättetrevligt, svarade vi. Det hade han märkt, eftersom vi tydligen skrattade så mycket att hela dj-båset skakade och det fanns risk för att vinylskivorna skulle hacka. Oj då. Det vi skrattade så våldsamt åt var lite otippat Romeo Olssons fisdikt (scrolla ner) som vi inte tänkt på på länge. Sedan lugnade vi ner oss och musiken fortsatte att vara underbar och dj-killen var trevligheten personifierad.

Förutom poesi diskuterade vi killar. Vi har länge försökt sätta fingret på vad som skulle kunna göra en kille värd att starta upp något med. Igår kom vi på ett kriterium: någon som vill veta allt om en (och vice versa såklart.) Man borde aldrig nöja sig med mindre; ändå känns det som en något utopisk tanke.

5 kommentarer:

Anonym sa...

bra kriterium. låt oss leta. /frida

Ms Johansson sa...

ja, låt oss!

B sa...

fick mig att börja tänka på vad man ska leta efter för att hitta någon som vill veta allt om en kan väl inte vara allt man vill ha? men sedan kom jag på att det är det egentligen för något som verkar så självklart är sällsynt.

Ms Johansson sa...

nej det är ju inte allt man vill ha - jag vill ha 1000 grejer - men det är lite av ett nyckelord eller vad man ska säga. någon som är intresserad av ens person, på riktigt. så sällsynt.

Sägen, Elin Sigrén sa...

Herregud, vilken rolig sida och vilken sjuk dikt! Jag sitter och garvar framför datorn nu! Det var ett mkt bra kriterium tycker jag.