söndag, november 05, 2006

Blossande kinder

Redan när J uppmärksammade den väldigt välformulerade Sydsvenskan-recensionen av Justin Timberlakes senaste skiva visste jag ju att något stort var på gång. Men jag tror att det är först denna helgen som hysterin slagit till fullständigt i min hjärna. SexyBack har förföljt mig från J:s fest, till en klottertavla på Inkonst där någon klottrat I'm Bringing SexyBack, till musikleken i föregående inlägg, till min high-on-life-promenad på stan tidigare idag (i lurarna då.) Jag kan inte sluta lyssna och jag kan framförallt inte sluta sjunga och dansa. Justin är den fulländade sång- och dansmannen och även en sann entertainer. En kille som Robbie Williams måste gråta sig till sömns om kvällarna av avund. Justin har stil, heta låtar och han dansar som en gud. Nu säger jag det och hoppas att blixten inte slår ned: Michael Jackson känns faktiskt som något av en tönt i jämförelse.

Skivan är ju som sagt ganska centrerad kring sex och bara för att tydliggöra exakt hur explicit den är (jag vet att många undrar) har jag gjort en liten sammanfattning av de mest ångande textraderna:

And all she wants is to dance, that's why you'll find her on the floor. But you don't have a chance, unless you move the way that she likes, that's why she's goin' home with me tonight.

Wait a second, she's hopped up on me, I've got her in my zone, her body's pressed up on me, I think she's ready to blow.

Said if you're thinking 'bout holding back, don't worry, girl, 'cause I'm gonna make it so easy. So slide a little bit closer to me, little girl. Daddy's on a mission to please.

Sexy, sexy, sexy, walk that body, talk that body, sexy, sexy, sexy, walk that body, talk that body, sexy, sexy, sexy, walk that body, talk that body, sexy, sexy, sexy, walk that body, talk that body.

I said there something 'bout the way you do the things you do when you do the things you do its got me Ohh Ohh Ohh.

You know what you want and that makes you just like me. See everybody says you're hot, baby, but can you make it hot for me? Said if you're thinking 'bout holding back. Don't worry, girl', cause I'm gonna make it so easy.

Jodå. Ibland säger en bild mer än tusen ord.

4 kommentarer:

Anonym sa...

alltå jag har också haft sexy back i huvudet hela helgen. vad jag tycker är lite småkomiskt är att jag hela tiden tänker på texten översatt som sexig rygg.
frida

Ms Johansson sa...

jag med! hela låten blir ganska bisarr då.

Anonym sa...

ahh.. jag har inte ens funderat över att det skulle betyda något annat än rygg. nu det en helt ny betydelse.

något nytt varje dag!

/mattias

Ms Johansson sa...

mattias: fast josefine upptäckte att man kan skicka in bilder på sin sexiga rygg (om man har en) till justins hemsida, så du kanske inte var helt fel ute i alla fall!