onsdag, november 15, 2006

Inbetween days

Under bussturen till Lund idag spelade min iPod bara låtar som på något sätt kan relateras till O.C. (Marching Bands Of Manhattan, A Lack Of Color och Brothers On A Hotel Bed med Death Cab For Cutie, Wonderwall med Ryan Adams, California med Phantom Planet, ja, jag är tydligen svag för O.C.-musik.) Jag tar detta som ett tecken på att jag ska titta på O.C. ikväll, trots att det ju är sådär. Men reklamen lovar ett sorgligt avsnitt och jag är alltid för lite tv-melankoli.

Annars befinner jag mig några dagar ifrån stora arbetsbördor i skolan. Artiklar, undercover-besök på bibliotek, rapporter, fältstudier, basgruppsmöte...och så ska jag jobba extra på min gamla skola så mycket jag kan, för jag behöver alla pengar jag kan komma över. Inte just nu, men i framtiden.

Jag borde kunna njuta lite av lugnet före stormen, men det är stört omöjligt. Det går inte att uppskatta ledighet på beställning. Det är när man inte kan få den man vill ha den mest. Precis samma grej som med sömn och kärlek.

3 kommentarer:

Anonym sa...

precis precis som med kärlek. men just sömn och ledighet (ja, eller vad man nu väljer att kalla det) uppskattar jag ENORMT just nu.
frida

Ms Johansson sa...

eftersom du är "beordrad" att göra det tror jag att du tillåter dig det, faktiskt. hade någon sagt åt mig att jag inte fick jobba/plugga och att jag behövde vila hade jag nog också kunnat slappna av och göra det. det räcker inte med att jag känner det själv.

/ms luther

Anonym sa...

hm... du har nog verkligen en poäng där...
frida