fredag, november 24, 2006

Justin Timberlake doesn't live here anymore

I'm losing my favorite game, men jag lyssnar åtminstone på bra musik under tiden. Badly Drawn Boys senaste skiva, alltså. Jag fick den precis när jag behövde något som den som mest. Han må se ganska spexig ut, Damon Gough, men oftast gör han den mest sorgsna musiken (Silent Sigh) med de finaste pianoslingorna. Min favorit just nu är The Long Way Round (Swimming Pool.) Jag låtsas att han har skrivit den till mig:

Sit and wait for the day, where your life might change.
And that day never comes, this is rule number one.
All the changes must come from you, is the second rule.
Take a long way round, see the sights, hear sounds.
Where you'll go, nobody knows.
'Been this way since the day I was born far away,
and the walk in the rain makes you feel young again.

I assumed you would be my strength.
Oh, how wrong I was.

That's the wrong way round,
how you need me now.
The carrousel keeps turning still.
This one cried, this one smiled,
but we all felt alive.
Like a walk in the rain, made us feel young again.
With the crowd singing "all right now", as the rain came down.
It's a long way home, but we're not alone.
Life's carrousel keeps turning still.

(o.s.v.)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk skiva. Jag lyssnar försiktigt på den för att den inte ska räcka längre.

Anonym sa...

För att den SKA räcka längre, såklart.

Ms Johansson sa...

bra idé, men jag är så dålig på att spara musik. jag hetsäter och hoppas på det bästa.

Josefine sa...

maggan, delar du med dig? känns som att det kan vara helt rätt fortsättning för mig också. verkar vara en skiva att sluka hel.

Ms Johansson sa...

klart jag gör, den är din när du vill!

B sa...

vad vackert. har inte hort pa nagot nytt sedan jag kom hit. saknar ny musik. saknar och saknar, tanker och kanner inte lika mycket langre sa saknar jag kanske inte, det ar mest synd att musik blivit sa bortglomt.

Ms Johansson sa...

då kan jag verkligen rekommendera denna skivan, jag tror att du kommer att tycka mycket om den, faktiskt. passa på att gå och se honom också, om han spelar någonstans i london.