måndag, november 13, 2006

Älska information

Jag älskar Google, men jag tror att jag tänker inleda en affär med någon som tänker större. Inför morgondagens föreläsning ska jag bekanta mig med Kartoo (för Mac och PC) och Webbrain (bara PC.) Jag är lite extra förtjust i Kartoo, eftersom den känns lite vassare. Man kan söka på till exempel en person eller film och fram kommer ALLT som kan tänkas ha med denna person eller film att göra. Sökmotorn ligger alltså steget före och ger inte bara användaren det den vill ha, utan även det den kan tänkas behöva utöver det den visste att den ville ha. (Ehm, märklig mening, jag vet.) I'm lovin' it! Jag sitter och okynnessöker och det har inte hänt sedan jag lärde mig använda Altavista (so 90's) för 100 år sedan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ah! kanske något för mig som är gammal i gemet att förkovra mig i? lova mig att fortsätta hålla mig, gamla gumman, uppdaterad!/frida

Josefine sa...

jag känner mig väldigt nyfiken på hur föreläsningen var idag. hur har ni kommenterat denna nya upptäckt?!

Ms Johansson sa...

frida, jag lovar!

jag prisade kartoo på föreläsningen och båda våra lärare höll ungefär med mig. webbrain, däremot, verkar inte underhållas så bra. man stöter på många återvändsgränder, åldrade länkar och även en del porr (!)

så: kartoo! welcome to the future!