tisdag, november 21, 2006

November rain

I gårdagens upplaga av .se (eller vilken gratistidning det nu var jag tog emot) kunde man läsa att solen inte kommer att visa sig på hela veckan. Det är ett vanligt fenomen i Sverige i november, menade meterologen i artikeln. Själv kände jag att att det var ju inte precis det budskapet jag ville mötas av en grå (och blå), blåsig måndag, på väg till jobbet, trött och frusen. Det känns som att standarden för den här veckan redan är satt nu.

Idag började jag skolan klockan ett och hade ställt klockan på nio eftersom jag behövde plugga inför ett seminarium imorgon. Vid kvart i elva lyckades jag släpa mig ur sängen och fram till soffan, men det var bara för att Everwood började då. Sedan hann jag knappt med bussen i alla fall. Det har varit mörkt ute hela dagen och regnet har dansat runt i luften och in under alla kläderna. Och det här är bara början.

Inga kommentarer: