tisdag, januari 09, 2007

The days of my life

Min rutin dessa dagar är att stiga upp vid 11 - 11.30, äta frukost framför tv:n eller datorn och sedan hämta upp hunden för en långpromenad efter det. Promenad och promenad, det känns mer som ett spinningpass (kanske, jag är rädd för spinning och har aldrig testat. Jag har hört att det ska vara urlakande dock.) Han är ett energiknippe utan dess like, vilket gör att hela kroppen får träning (gå extremt snabbt, hålla emot när han drar etc.) Han är stark, trots sin näpna yta. När vi kommer hem igen vill han leka. Han kommer med en boll eller ett ben till mig och så får jag kasta det en stund tills han märker att jag inte är så uppmärksam längre. Då blir han frustrerad och kommer fram och buffar med nosen och klättrar upp i min famn. När jag måste gå säger jag till honom att gå till korgen och det gör han, med förkrossad min. Sedan ligger han där och ser så ynklig ut att jag känner mig som en häxa. It breaks my heart, men hey, vad gör man?

När jag kommer hem igen sätter jag mig vid datorn och arbetar med min artikel. Igår var det organisation (gäsp), idag är det marknadsföring. Sedan sitter jag planterad där tills jag får koncentrationssvårigheter och börjar kolla på tv/maila/MSN:a/äta/dricka starkvinsglögg i stället. I'm not living the dream, men det är okej.

I kväll ser jag fram emot den nya brittiska serien The Line Of Beauty på SVT1 klockan 21.00. Jag har enbart hört lovord kring den och tänker mig den som en blandning av Brideshead Revisited och Queer As Folk, det vill säga: briljant, vemodig och dekadent. Jag måste läsa boken också.

Inga kommentarer: