torsdag, januari 18, 2007

Manchester revisited

I kväll är jag på Stone Roses-humör. Det började redan i eftermiddags, då jag blev så sugen på att höra introt till I Wanna Be Adored. Gitarrslingan där tar nästan kål på mig, på allvar. Resten av låten sparkar på mig när jag ligger, men det är okej, jag tar gärna emot det. Efter att ha lyssnat på den blev jag sugen på remixversionen av låten, så jag gick in i iTunesstore (präktigt, laglydigt och smidigt.) Det visade sig att den inte var hälften så bra som jag mindes den, det var däremot Justin Robertson's mix av Waterfall. Herregud, vad bra den är! Väldigt new age-ig och så, men helt plötsligt gillar jag visst det också. Passade på att ladda hem Love Spreads också och nu har jag nästan hjärtklappning. Ian Brown, you take my breath away! (John Squire, du också.)

Let me put you in the picture, let me show you what I mean, the Messiah is my sister, ain't no king, man, she's my queen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens plan var att jobba hela kvällen och ha tråkigt. Nu är planen att jobba hela kvällen och minnas allt roligt man gjorde runt 1990-1992. Tack Maggie. Tack Stone Roses. Känner nästan doften av kall öl och varma sommarkvällar ...

Ms Johansson sa...

mats,detta glädjer mig! här är en bonus: http://www.youtube.com/watch?v=Y24w61k5EtU
ian brown i mammas pojke-look!

och nu längtar jag också till sommaren.