söndag, januari 14, 2007

To do-list: lyssna på Deep Cuts


Jag mornade mig (klockan två) till The Knifes Deep Cuts idag och jag ville bara säga det, för jag kanske inte är den enda som glömt hur fantastiskt sjukt briljant den är?

One night of magic rush
The start: a simple touch

One night to push and scream

And then relief

Ten days of perfect tunes

The colours red and blue

We had a promise made

We were in love.


(Heartbeats)

I like vanilla and I like sex
I ride the pony that I like best

I knew, I knew that there was something I missed

I was fifteen when I first got kissed

Before I knew about the equality way

I wanted to get laid to "Take my breath away."


(You Take My Breath Away)

3 kommentarer:

Sägen, Elin Sigrén sa...

Du får mig att inse hur bra olika texter är på ett helt nytt sätt. Fast jag hört de sjungas hundratals gånger innan så blir det aldrig samma sak som att läsa dom. Du har verkligen hittat din grej här. Kram. E

Ms Johansson sa...

åh tack elin, det gör mig glad för det är ju lite det jag är ute efter! kram!

Anonym sa...

Ja, jag har nog aldrig tänkt på vad Karin sjunger, bara att hon gör det på sitt sätt. Ballt. Lyssnade en sväng på The Knife igår, tack vare det här inlägget, det var trevligt. Men nu är jag tillbaka på Bruce igen. Sjuka jävla kontraster faktiskt.