fredag, januari 05, 2007

You are my girl and you don't even know it

Jag har lovat mig själv att inte tjata om min oförmåga att plugga mer, för jag har gjort det så mycket redan och det är så ointressant. Gamla nyheter, liksom. Så jag tar en annan väg. För en liten stund sedan när jag satte mig framför mitt skinande blanka Worddokument och hatade mig själv valde iTunes att spela Funny Little Frog med Belle & Sebastian och jag kom att tänka på förra våren och drömde mig bort lite. Det är en nästan hysteriskt glad popdänga som handlar om att vara kär i någons bild (och allt vad den i fantasin kan representera). Texten är otroligt fyndig och, såklart, lite sorglig också.

I had a conversation with you at night
It's a little one sided but that's allright
I tell you in the kitchen about my day
You sit on the bed in the dark changing places
With the ghost that was there before you came
You've come to save my life again.

I videon ser man, förutom fina dansmoves, tydligt hur lik Stuart Murdoch är Richard Fish i Ally McBeal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

alltså, det var ärligt talat det finaste jag sett på länge. fick mig att längta... bl a efter att få ha en likadan klänning och att kunna dansa.

Ms Johansson sa...

den är verkligen rörande. klänningen är jättefin och koreografin likaså. och så är han egentligen så ensam.