lördag, januari 20, 2007

Everybody else is doing it, so why can't I?

Den här enkäten har jag tagit från alla möjliga bloggar:

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa? Tre, varav en tillhör min cykel som stals för 10 månader sedan.

Vilken svordom använder du mest? Använder mest lama svordomar bland folk, typ "skit" och "jäklar". När jag är själv: "fucking hell", "helvete", "jävla fan" om vartannat.

Äger du en iPod? Ja.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Olika nästan varje dag, allt från 6.40 till 11.30.

Hur många resväskor äger du? En.

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute? Nej.

Var köper du dina matvaror ifrån? ICA och Konsum.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden, även på mig själv.

Vilken var den senaste filmen du såg? Closer, för femte gången.

Har några av dina vänner barn? Ja.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Jag skulle bli helt ställd och lamslagen och råka köpa typ en lampa av misstag.

Har någon någonsin kallat dig lat? Inte to my face, men jag är säker på att folk tänker det ibland.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej, jag vågar inte.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Ingen.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk? Vanlig.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Ja.

När var senast någon stötte på dig? Det var ganska nyss och jag blev grymt smickrad (fast "stötte på" låter så grabbigt.)

Vad åt du till middag? Ingenting.

Har du någonsin deltagit i en demonstration? Ja, det var mot rasism har jag för mig.

Vem var den sista som ringde dig? Mamma.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Jag åker enbart Rainbow och det på Liseberg.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Absolut.

Vilket riktnummer befinner du dig i? 040, baby.

Hur många syskon har du? Noll.

Är du blyg inför det motsatta könet? Jadå, eller snarare nervös. Ibland.

Vilken film kan du alla replikerna till? Reality Bites.

Äger du några band t-shirts? Flera obärbara i storlek nattlinne och en snygg röd Blurtröja (Burger King-ripoffen.)

När flög du senast? 1999.

Hur många stolar står kring ditt köksbord? Två.

Läser du för skojs skull? Jag läser för att jag jag vill och behöver det.

Diskar du din egen disk? Japp.

Har du gråtit offentligt? Ja, oftast vid olämpliga tillfällen.

Vilka gör du, önskningar eller planer? Önskningar.

Försöker du alltid lära dig nya saker? Nej, det bara blir så.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar? Inte direkt. Absolut ingen piercing.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nehej, det spelar ingen roll.

Såg du på tecknat när du var liten? Ofta.

Kan du kasta macka? Japp, i somras klarade jag sex hopp.

Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.

Vad har du med dig in på bion? Irritation.

Vem var din favorit lärare? Lennart (latin och filosofi) och Nils (engelska).

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar? Absolut.

Har du en blogg? Uppenbarligen.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Svenska, franska, latin, filsofi och engelska.

Gillar du att flyga flygplan? N.E.J.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Självsäkerhet (icke att förväxla med dryghet.)

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv? Men vad innebär oattraktiv? Ful? Jag tycker nästan aldrig att någon är ful, jag attraheras av stilen och vibbarna jag får från människan. Det som är oattraktivt är folk som är så snygga att de blir som en tavla.

När sov du senast på golvet? Minns inte.

Vilken är din favoritdrink? Jag föredrar vin och öl.

Gillar du din boende situation? Ja.

Vilken är din mammas hemstad? Anderstorp (eh, stad...)

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Sex timmar.

Äter du frukost dagligen? Ja.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Inte direkt, men jag blir stressad ändå.

Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna? Nej, jag var stum ända fram tills jag började plugga på universitetet.

Vilken är din favoritfrukt? Nektarin.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Jag noterar dem av gammal vana, men tillåter mig inte att räkna dem när jag äter.

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 29.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Oerhört petig.

Tror du på liv på andra planeter? Jag bryr mig inte nämnvärt mer än när jag kollar på Invasion.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? En vän som missförstod mig.

Tror du att Gud är man eller kvinna. Jag tänker vit rök.

Vad var det senaste du åt? Ägg.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Lika bra.

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Mamma tyckte att det var kul med ett drottningnamn och så hette min farmor likadant också.

Gillar du senap? Ja.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Nu hoppar jag från balkongen.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Inte en chans.

Sover du på sida, mage eller rygg? Rygg, på gamla dar. Och på sida, givetvis.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Fiona i Fyra Bröllop och En Begravning. Jag är dock flamsigare.

Har du någonsin köpt något från eBay? Nej.

Tycker du om att krama folk? Ja om det känns motiverat.

Skulle du säga att du är trendig? Nej.

Äger du en digitalkamera? Ja.

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera? Beror ju på situationen, men livrädd är ju en reaktion.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Sara i gamla Filmkrönikan (minst tio gånger.)

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars? Jag är dålig på Star Wars, tyvärr. Men jag gillar ju Natalie Portman.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja, verkligen.

Tycker du att du är attraktiv? Nej, men jag är som jag är.

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser? Tricky business.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Jag äter inte kött.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Erik, hoppas jag. Eller Sigge.

Inga kommentarer: