tisdag, januari 02, 2007

Kokong

Åh, kan jag inte få ha några fler egna dagar innan livet måste börja igen? Ända sedan jag kom tillbaka efter jul har min lägenhet och mitt Malmöliv känts som ett varmt, skönt täcke. I flera dagar har jag lyckats stänga ute allt jag borde göra och bara gjort det jag velat. Igår kväll drack jag öl, lyssnade på musik, snackade med N på ICQ och kollade, eh, bilar (här är min favorit) och canvastryck i flera timmar. Sedan, vid ett, kollade jag på När Harry Träffade Sally; en film som jag tyckte var dötrist när jag var liten men uppskattade mycket nu. Det är bara prat, prat, prat. Precis som livet. Vid två lade jag mig och läste min julklappsbok, Lunar Park av Bret Easton Ellis (klassiskt stilig). Den känns väldigt lovande. Jag antar att jag somnade vid halv fyra, utan sömnstress.


Idag har jag promenerat med en hund som vann mitt hjärta genom att hoppa rätt upp i min famn när vi först möttes. Mer sånt, tack. Sedan gick jag en sväng in till stan och köpte en kopp:


Jag samlar på Muminmuggar och den här var så fin att jag inte kunde motstå den. Mina Muminmuggar ger mig frid, hur sjukt det än kan låta. De är också perfekta att dricka ur.

Nu dricker jag kaffe. Senare väntar en massa bra tv, till exempel Grey's Anatomy och Kommissarie Lynley. I natt önskar jag mig en bra, gärna het, dröm, för imorgon kanske livet måste börja igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad har du fått för hundkompis? var köpte du muggen?

Ms Johansson sa...

en kompis är hundvakt åt en kollega ett par veckor och jag ska gå ut med hunden ibland när hon jobbar (my pleasure!) och muggen köpte jag på den där nyöppnade butiken som säljer nordisk design, ligger typ mitt emot sveriges radio, på samma gata som subway. den var tydligen del av någon specialkollektion för 2006.