torsdag, januari 25, 2007

Thursday's child

Efter att ha okynnesduschat mig varm i trettio minuter förklarar jag nu årets första skolvecka avslutad. (Jag ska plugga i morgon, men ändå.) Den har varit trevlig på skoltid och ganska blå på fritiden. (Vad kan jag säga, det är min karriär.) Vi läser om databaser och klassifikation av böcker och det känns som nörderi på hög nivå. Hittills gillar jag det förvånansvärt mycket. Jag höll mig till och med vaken på sista lektionen idag, utan koffein. Promenaden mellan Anatomen och stationen efteråt kändes som en expedition i Nordpolen och jag är förvånad över att mina lår inte förfrös, på allvar. I Malmö promenerade jag trots sargade lår hem, eftersom skymningen var helt makalöst rosalilablå. Det var värt det. Nästan så att jag fick tårar i ögonen.

När jag kom hem skar jag av toppen på min tumme när jag skulle öppna en förpackning och jag märkte det inte förrän hela handen var blodig. Det är en petitess, men det gör satans ont. Började nästan gråta i duschen.

I natt planerar jag att se Lost In Translation, för jag tror att det är dags för det igen. Det får inte gå för lång tid mellan gångerna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lyllo dig, jag sekundsomnade säkert tio gånger på slutet. Gäsp-Fredrik!

Ms Johansson sa...

hehe, jag vet inte vad det var med mig!

Anonym sa...

andra fina filmer man kan se om

intima främlingar
när solen står som högst
you and me and everyone we know
hiroshima mon amour
hannah och hennes systrar


ja, det finns många fler men dessa kom jag på jsut nu

Ms Johansson sa...

av de du listade har jag bara sett you and me... och hannah och hennes systrar, båda gillade jag mycket. nu blev jag så sugen på att se hiroshima, mon amour på grund av den vackra titeln!