tisdag, juni 13, 2006

Hot child in the city

Den här makalösa solen och värmen får mig att tänka på Six Feet Under-avsnittet där (min favorit) Billy, Brendas manodepressive bror, precis har kommit hem från mentalsjukhuset. När någon, jag minns inte vem, frågar hur han har haft det svarar han:

- They pumped so much electricity through me it could light up the eastern seaboard.

Det är så jag känner det nu - förutsatt att man byter ut elektriciteten mot solenergi. Jag har lapat sol vid havet, i parken och på skolgården. Jag känner mig laddad, jag nästan vibrerar. Ögonen känns uppspärrade och jag lägger mig framåt tolv på natten bara för att det är tradition, något man gör för att det vankas jobb dagen efter. Visst, jag blir svettig och lite matt som alla andra, men hela tiden är det något som surrar inuti mig. Jag är säker på att detta något åtminstone skulle kunna lysa upp Malmö och delar av Lund.

Inga kommentarer: