söndag, juni 18, 2006

Nya vindar

Jag köpte ny dator igår. På väg till butiken hade jag konsumtionsångest, inte ens fantastiska låtar i iPoden hjälpte. Jag har väldigt svårt för att köpa stora, viktiga saker. Det känns som att jag gör något fult; vem är jag att lägga så mycket pengar på något som inte är livsnödvändigt?

Framme i butiken svettades jag och mådde dåligt av att spendera. Tjejen som hjälpte mig var trevlig och pratig. Hon frågade vad jag jobbade med och när jag lyckades klämma fram ett desperat leende och sa att jag var lärare berättade hon att hennes syster också var lärare. Hon fortsatte småprata och jag svarade enstavigt, totalt freaked out av hela situationen.

På något sätt tog jag mig hem, samtidigt som jag messade med R och fick lite tips. Och nu sitter jag här med mitt nya bärbara verktyg. Jag har inte anammat den fullt ut ännu, jag är fortfarande lite rädd för den. Vi är fortfarande som främlingar för varandra, men jag hoppas att allt ska sluta med kärlek och starka band.

J var här som en lugnande faktor när jag skulle installera mitt internet. Jag ensam i det där maniska, nervösa tillståndet är förödande. Vad skulle jag göra utan henne?

Jag säger som Stephin Merrit: If I were Napoleon, you could be my Josephine?


















Några skärmar till, en Jolt-cola och några Star Wars-figurer och jag skulle platsa i nördtrion i Buffy.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, Maggan! Det ser finemang ut! Tänk när du sitter i parken eller vid havet med din nya lilla vän och bara låter inspirationen flöda. /Frida

B sa...

oh, du har en sådan där snygg och fin skärm, mys. det kommer att bli kärlek, ljuv kärlek, oavsett vad den ställer till med. du kan alltid kontakta mig om den tjurar, jag har en likadan fast äldre.

Ms Johansson sa...

frida: japp! den kan även vara en snygg accessoar...

bibbs: det känns skönt och tryggt att ha en acer-vän därute!

Jonas sa...

Coolt, en sån där Nicolai Dunger-poster (signerad) har jag också. Köpt av Anna Ternheim efter linköpingskonserten. Helt fantastisk konsert f ö. Lycka till med datorn.

Ms Johansson sa...

jag rev ner min poster på stan efter spelningen eftersom jag var så exalterad! fortfarande en av de bästa spelningarna jag sett!

och tack, so far so good..

Josefine sa...

you are my napoleon!

Ms Johansson sa...

gött mos!