onsdag, juni 14, 2006

Törst

Alltså, vad är egentligen grejen med mitt nytillkomna sug efter alkohol? Jag har varit ständigt sugen på öl, vin och drinkar i snart en vecka. Är det värmen? Borde man inte bli sugen på läsk och saft istället? Jag är ju egentligen väldigt dålig på att dricka alkohol. I lördags föreslog jag för J att vi skulle dricka finvinet som jag fick av klassföräldrarna, men hon påpekade mycket riktigt att vi skulle spara det till ett speciellt tillfälle eftersom det vore synd om vi inte drack upp det när det var så dyrt (gissar jag, jag råkade se lappen om hur mycket pengar barnen samlade ihop till oss lärare.) Präktalicious, men ack så sant. Vi pratar alltså om en (1) flaska vin på två personer. Folk brukar dåna när de får höra det.

Just nu skulle jag dock kunna korka upp flaskan och halsa i mig hela på en gång.

Jag är även sugen på en cigarett. Min döda tändare ligger på fönsterkarmen tillsammans med en ask tändstickor och har gjort så hela våren. Jag har inte hjärta att plocka undan dem. De påminner mig om bra saker. Japp, jag skulle även kunna göra en karriär av att vara nostalgisk och sentimental.

3 kommentarer:

Sägen, Elin Sigrén sa...

Gud, jag känner igen mig. Varför tveka? Korka upp den bara och fira att du lever och är frisk, smart och snygg.

Anonym sa...

"frisk, smart och snygg" är väl inte riktigt synonymt med cigs & booze?

Ms Johansson sa...

elin: right on!

altern8: kan vara, om det gör en glad och inte sker varje dag!