söndag, juni 18, 2006

Kontinenten

Idag har J, E, F och jag (med M i tankarna) varit i Köpenhamn på semester. Jag har nästan skrattat käkarna ur led och är nu för speedad för att ens kunna tänka på att lägga mig, så jag hetsäter pingvinstänger och presenterar vår dag:

















På ett fantastiskt café någonstans kring Nørreport. En bra dag börjar med fika. Den allmänna "åh vi är i Köpenhamn!"-känslan infinner sig.

















Vacker brunch.


















Gott kaffe.























God blåbär- och hallonsmoothie.

















Shopping. F träffar några medlemmar ur barbafamiljen.





















E är snygg i ett par heta solglasögon som kostar skjortan.





















You never were and you never (?) will be mine. (Snygg kavaj - för lite pengar - ett foto för att minnas.)

















Ett klassiskt ställe. Alla hamnar där förr eller senare.

















Vi är tillfälligt utpumpade. F och E inspekterar F:s nya iPodfodral. J gör en min som redan är en oefterhärmlig klassiker.

















Vi vandrar in i Kongens have, en park som man hade velat kunna hänga i varje dag. Där finns ett slott också. Och massvis av rhododendronbuskar.

















Lite vila.





















J drabbas av näsblod, very retro.


















Vi äter vegetarisk buffé på RizRaz och det är så sjukt gott. Solen skiner, luften är ljummen, sällskapet är perfekt: freeze, please!





















Efter alkohol och skratt på ett skönt ställe på Straedet går vi till Huvudbangården. Där kan man se slänggungan på Tivoli. Den är helt vansinnig.

Sammanfattning: I heart CPH.

5 kommentarer:

Josefine sa...

det är mig nästan övermäktigt att kommentera något. du är drottningen av bildtexter.

Josefine sa...

slänggungan heter Himmelsskeppet och är 80 meter hög, världens högsta karusell visst! gaaa, jag är ändå fortfarande lite lockad...

Anonym sa...

Kavajen var sjukt snygg! Jag har också varit på RizRaz, blev jättesugen på att dra till Köpenhamn nu när jag såg dina roliga bilder:)

Anonym sa...

80 meter, det låter mer rimligt va, Josefine? Skulle kanske kanske kunna tänka mig att våga mig upp. Men först blir det repris på nordens högsta pariserhjul.
Tack för dagen! Och kvällen!
Frida

Ms Johansson sa...

josefine och frida: jag kommer aldrig att gunga 80 m upp i luften, himmel! men jag kan fota när ni gör det!

madde: visst var den? jag kan gråta när jag tänker på den...ja köpenhamn rekommenderas!