fredag, juni 09, 2006

TGIF

It's easier to leave than to be left behind. Jag lyssnar nästan aldrig på R.E.M, men Leaving New York är verkligen en fantastisk låt.

Det är fredag kväll och min näsa har antagit en kräftröd nyans efter två heldagar i solen. Igår kväll bjöd klassföräldrarna in till picknick i Kungsparken. Vi lärare fick var sin vinflaska som tack för den här terminen. På korten stod kommentarer från barnen om var och en av oss. På mitt stod det: "Maggan är en riktig fröken som är både rolig och snäll." Mitt hjärta smälte givetvis, men mest av allt hängde jag upp mig på att de tycker att jag är en "riktig fröken", för är det något jag aldrig känt mig som är det en riktig fröken. Jag har alltid tyckt att jag är för ung/flamsig/sur/sarkastisk/trött/känslig för att vara en riktig lärare. Självbilden är som vanligt helt skev, verkar det som. Jag ska spara det där kortet som ett vuxenhetstecken.

Inga kommentarer: