måndag, juni 05, 2006

Shoegal

Efter jobbet idag (att jobba en klämdag = en definition av tristess) gick jag förbi en skoaffär, såg ett par skor i skyltfönstret och gick rakt in och köpte dem som man köper en liter mjölk; utan eftertanke och känsla. Jag tänkte att jag skulle ha dem på bröllopet jag ska på i sommar. På vägen hem hade jag pengaångest. När jag kom hem tog jag på mig dem och började nästan gråta för att de var så fina. Ångesten lindrades.

















Så här ser de ut, så silvriga och fina. (Klacken är ca 5 centimeter. Äh, bilden gör dem inte rättvisa.)

När jag köpte dem hade jag på mig de här skorna:

















Jag får nog vara glad över att kassörskan inte svimmade av blotta åsynen av något så slitet. (Bilden gör dem rättvisa.)

















-Jag älskar dig. Du är allt jag aldrig vågat vara.
-Detsamma.

6 kommentarer:

B sa...

bra köp! jättefina!

Anonym sa...

Superfina! den bästa shoppingen är den när man köper först och tänker sen:)

Ms Johansson sa...

tack, tack, era kommentarer botar också min pengaångest!

Anonym sa...

Är det ett citat längst ner eller? I alla fall gav med mig otrolig gåshud. Oavsett om det handlar om skor eller nåt annat. /Frida

Ms Johansson sa...

nej, det är jag som lekte med mina skor och associerade fritt. de kan få symbolisera annat...

Josefine sa...

jag trodde också att de raderna kom från någon film. otroligt fint och symboliskt.