måndag, juni 12, 2006

I could drink a case of you

När jag promenerade min vanliga väg hem från jobbet idag slumpade my precious fram A Case Of You med Joni Mitchell just som jag gick igenom passagen där det växer gullregn som ligger mellan Kaptensgatan och Almbacksgatan. Den låten, i kombination med de ljumma vindarna och den överväldigande gullregnsdoften, fick mig nästan att trilla omkull. Det är de små ögonblicken i livet osv.

Fritt fram för alla som haft en mp3-spelare sedan dag ett att himla med ögonen: oj, vad fint det är med blandat-funktionen! Jag älskar att inte veta vad som ska komma, samtidigt som jag kan vara säker på att det kommer att vara något bra (annars skulle det inte finnas i min iPod.) Spännande och tryggt på en och samma gång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag brukar sätta upp lite regler för mig själv ibland, för det är ju inte alltid man är sugen på det spåret som skakats fram just då. men då kan jag ibland tvinga mig själv att lyssna på alla spår som kommer, för att kanske hitta nåt nytt i nåt man inte trodde man skulle känna för just då. annars älskar jag spänningsmomentet när det byts spår utan ens egen inblandning./frida ps jag undrar hur den blandar...

Anonym sa...

haha, jag fick min första MP3 i present för en månad sen och är fortfarande imponerad av shuffle-knappen:)

Ms Johansson sa...

frida: den regeln har jag också satt upp; det känns nyttigt och lärorikt, på något sätt. man lär känna sin musik lite bättre!

madde: den ÄR imponerande! jag tyckte ju till och med att det var spännande med shuffle på min gamla walkman...

Anonym sa...

jag korkade faktiskt upp en flaska från barcelonaresan idag. inte den dyraste, men ändå. och det, alldeles själv. come on baby, ta fram korkskruven! /frida